Koniec samotności - recenzja książki

06:40

S@motność w sieci to pierwsza książka dla dorosłych, którą przeczytałam w swoim życiu. Nic więc dziwnego, że po tylu latach chętnie sięgam po twórczość autora. Jak podobał mi się Koniec samotności


Najnowsza powieść Janusza Leona Wiśniewskiego to kontynuacja wspomnianej książki sprzed 18 lat, w której główni bohaterowie pragną odmienić swoje życie. Pomaga im w tym internet, ale czy na pewno? Słowa, które lądują w ich skrzynkach są różnie interpretowane i nacechowane różnymi intencjami, ukazując tym samym nie tylko przygodę dwojga ludzi, ale i barierę, jaką stanowi odległość pomiędzy nimi. Sama borykam się z koniecznością pisania - smsy, maile, słowa rzucane na wiatr… jednakże Nadia i Kubą tworzą związek idealny. Budują relację piękna, silną, choć i tak pełną różnych przeciwności losu. Ona jest pełna ambicji, silna i niezależna. On spokojny, romantyczny, ale i nieco wycofany. Czy są w stanie razem stworzyć coś niezwykłego?

Choć książka Koniec samotności to bezapelacyjnie powieść dobra, moim zdaniem ustępuje miejsca swojej starszej kuzynce. Z czego to wynika? Być może brakuje jej świeżości, nowego motywu? Jest jednak interesująca i weźcie ją pod uwagę wybierając nowości do swojej biblioteczki.
Książka dostępna na stronie Wydawnictwa
Autor zdecydował się na podyktowanie fabule swojej książki współczesnych ram. Problemy społeczne, polityka i wydarzenia, które docierały do nas z kraju na przełomie ostatnich miesięcy znalazły tam swoje miejsce. Koniec samotności to również wyrażenie poglądów Janusza Leona Wiśniewskiego. Czy oby na pewno to dobry zabieg, jeśli powieść trafi w ręce kogoś o odmiennej opinii? Przekonajcie się sami. Zachęcam do lektury.


You Might Also Like

9 opinii:

  1. Książka już czeka na mojej półce. Jestem bardzo ciekawa tej kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach tę książkę, bo dla mnie "Samotność w sieci" też była jedną z pierwszych "dorosłych" lektur, więc mam do niej sentyment ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również będę czytała książkę i mam nadzieję, że będę pod jej wrażeniem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. "Samotność w sieci" bardzo dobrze wspominam. Nie wiem, jak odebrałabym teraz tę historię, ale chcę pozostawić miłe wspomnienia. Niemniej do "Końca samotności" kompletnie mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie planuję jej czytać :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. "Samotność w sieci" mi się podobała, to może i po to sięgnę. A teraz czytam "Wielka samotność", taki zbieg okoliczności. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam jedną jego książkę ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Samotność w sieci to była książka specyficzna...ale świetna. Słuchałam ostatnio wywiad z Autorem, mówił dlaczego w ogóle zdecydował się na kontynuację. Czy to dobry pomysł? Nie lubię odgrzewanych kotletów i historii także...
    więc nie wiem czy po tą książkę sięgnę...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze nawet 'samotności w sieci', ale chętnie to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie