Książki dla handlowców? Mamy to!
15:33Zaczynać od nowa nie jest łatwo. Dzisiaj mam dla Was nietypowy niezbędnik handlowca, czyli książkowe propozycje, które pozwolą Wam podnieść umiejętności i zdobyć nową wiedzę. Powiedzcie sami, z czym kojarzy się Wam handel? Kim jest handlowiec? Potraficie zdefiniować te terminy?
Swoją drogą, jeśli szukacie pracy, zajrzyjcie na Go Work :) https://www.gowork.pl/praca/handlowec;st
Nieważne, czy jest to Wasz zawód czy też hobby, dziś przygotowałam dla Was najlepsze książki dla handlowca, czyli zestawienie kilku tytułów, które powinny znaleźć się w Waszej biznesowej biblioteczce.
Książki dla handlowców
Moją pierwszą propozycją jest książka „Wojny biznesowe” Davida Browna. Autor przedstawia największe biznesowe rywalizacje między światowymi markami, takimi jak Adidas i Puma czy iPhone i BlackBerry. Wszystko to oparte o innowacyjne strategie i plany, koniunkturę rynku oraz oczekiwania społeczeństwa. Kolejna propozycją jest niekwestionowany bestseller „Sztuka wojny” Sun Tzu, czyli kanon literatury militarystycznej, zaskakujący czytelników swoją ponadczasowością i wiedzą, przydatną nie tylko na polu bitwy, ale i w życiu codziennym. Książka odpowie na najważniejsze pytania: jak być dobrym strategiem, jak motywować swój zespół i rozwiązywać osobiste problemy. Warto zwrócić uwagę także na książkę „Biblia handlowca”, napisaną przez Jeffrey Gitomer. Jest to niewątpliwie najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży i zbiór wartości, którymi powinien cechować się dobry sprzedawca. Moja ostatnia propozycja to książka „Od Las Vegas do Wall Street. O tym, jak pokonałem kasyno oraz rynek”, napisana przez Edwarda O. Thorpa. Jest to lektura, która motywuje i zachęca do logicznego myślenia. Nie definiuje sukcesu, jako efektu pracy ponad siły czy przysłowiowego szczęścia, a wskazuje kierunek, pozwala na umiejętne budowanie strategii i przemyślane działania, pokazując, że do wykonania jest przemyślana i oparta na statystyce praca. Handlowiec ma bowiem niełatwe zadanie. Za sprawą swoich umiejętności negocjacyjnych, siły perswazji i budowaniu potrzeb doprowadza do biznesowych sukcesów całej organizacji. Jest jednak w tym wszystkim „zwyczajnym człowiekiem’, który ma pasje i motywacje, które pozwalają mu sięgnąć po więcej.
Podsumowanie
Niełatwo znaleźć godne uwagi książki dla handlowca, które wzbogacą wiedzę, pozwolą rozwinąć swoje umiejętności, a jednocześnie nie będą powielały utartych schematów. W pracy handlowca należy przede wszystkim skupić się na relacjach z klientami, bo to one ewoluując będą przekładały się na wyniki.
#Współpraca
2 opinii:
To chyba tylko dla naprawde zainteresowanych lektura. ...
OdpowiedzUsuńCiekawa pozycja dla zainteresowanych tematem.
OdpowiedzUsuńDziękuję!