Kasie West - Chłopak z innej bajki

16:38

Długo czekałam na ten moment! Kolejna książka kasie West pod patronatem Odsłoń Kulturę pnie się w rankingach sprzedaży. 



Fenomen autorki jest zdumiewający. W niezwykle krótkim czasie wydała cztery książki, które stały się bestsellerem wśród powieści młodzieżowych. West  porusza trudne tematy w niezwykle subtelny sposób, a przy okazji daje do myślenia zarówno nastolatkom, jak i ich rodzicom. Za każdym razem razem barwna opowieść przenosi nas do świata niezwykle prawdziwych problemów i tak stało się i tym razem. 

Chłopak z innej bajki to powieść trudna. Rozbija się o niełatwą tematykę, jaka jest różnica statusu społecznego między dwojgiem ludzi. Zauważyliście, że praktycznie każdy człowiek dobiera się w pary z osobą, która jest do niej podobna? Rzadko kiedy historie małżeństw ludzi bogatych z biednymi, wykształconych z tymi po szkole podstawowej kończą się happy endem. Zastanawialiście się, dlaczego tak się dzieje? Boimy się i nie potrafimy dorównać poziomowi drugiej osoby. Nieważne jak będziemy zdolni, waleczni czy ambitni… I nieważne, jak długo będziemy tłumaczyli sobie nawzajem, że nie stanowi to żadnego problemu. 

Tytułowym Chłopakiem z Innej Bajki jest Xander, przystojny i obrzydliwie bogaty klient sklepu z porcelanowymi lalkami, w którym pracuje nasza główna bohaterka, Cymen. Nie przypomina Wam to pewnej baśni? Może bez karocy z dyni, balu i zgubionego pantofelka, ale to właśnie współczesna analogia do Kopciuszka. Młodzi znajdują wspólny język, poznają się lepiej, odkrywają wzajemnie swoje wnętrze, są sobą zainteresowani! Ale czy to naprawdę wystarczy, by byli szczęśliwi? Jakie przeciwności rzuci im pod nogi los? Z czym będą musieli walczyć, by wygrać wspólne życie? Mówi się, że ludziom bogatym nie należy ufać. Jak więc przełamać stereotypy w głowie zwyczajnej lalkarki?

Przyznam, że podczas lektury w Cymen potrafiłam odnaleźć siebie. Nastolatkę, która z ogromnym dystansem do siebie i otaczającego ją świata wierzy w wyższość miłość nad smutnymi realiami. Dziewczyna tworzy z chłopakiem niezwykle ciepłą, pozytywną parę, której aż żal byłoby nie kibicować od pierwszej strony. 
Zamów na empik.com
Książka pod patronatem Odsłoń Kulturę czeka na Was w księgarniach na terenie całej Polski. Gorąco polecam lekturę nie tylko grupie docelowej, czyli młodzieży, ale i dorosłym, którzy nie zawsze potrafią zrozumieć własne życie. Lektura jest niezwykle lekka, przyjemną, wprost na wiosenne popołudnia. Autorka uczy, przez proste słowa. Daje wskazówki, które każdy odnajdzie pomiędzy wierszami, a poprzez dialogi wprawia w zadumę i przywołuje uśmiech na twarzy czytelnika. Mam szczerą nadzieję, że dacie się przekonać. Miłej lektury! 

Śledź mnie na Instagramie: @gusiapp


You Might Also Like

11 opinii:

  1. Czytałam wcześniej dwie książki tej autorki i bardzo przypadły mi do gustu :) po tą też będę musiała sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawdzę w Empiku jeśli początek mnie zaciekawi to może kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jeszcze nie czytałam nic tej autorki. Chcę nadrobić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale chcę to zmienić. Czuję, że ta mi przypadnie do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście muszę przeczytać! Ta autorka ma to coś i jej książki są genialne! Zapominam przy nich o rzeczywistości i niezmiernie wciągają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tę książkę i wiele sobie po niej obiecuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie planowałam po nią sięgnąć, ale teraz widzę, że warto się na nią skusić, tym bardziej, ze to jeden z tych tytułów, które mogę czytać wspólnie z córką, a później o nim rozmawiać. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam dwie poprzednie książki autorki, podobały mi się więc z chęcią sięgnę i po tę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Gratuluję patronatu ;)
    A co do książek tej autorki, zdecydowanie muszę wziąć się w garść i nadrobić braki. Czytałam mnóstwo pozytywnych opinii na ich temat, więc nie mogę odpuścić!
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę jak najszybciej ją przeczytać, bo wiem że będzie na pewno dobra jak i poprzednie mój blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie