5 KSIĄŻEK, KTÓRE MUSISZ PRZECZYTAĆ W TE WAKACJE

18:31

Kochani! Razem z księgarnią niePrzeczytane.pl wybraliśmy najciekawsze książki, które powinny Wam towarzyszyć tego lata. Jesteście ciekawi? 
Zapraszam do lektury.


To już koniec fenomenalnej serii z Saszą Załuską w roli głównej. Autorka nie spoczywając na laurach, porywa czytelnika do mafijno-politycznego świata, próbując rozwiązać zagadkę porwania własnej córki. Gdy wymiar sprawiedliwości rozkłada ręce, a policji brakuje dowodów, Sasza rozpoczyna prywatne śledztwo. To w tym momencie akcja książki nabiera rozmachu, a wszystkie nowo odkryte poszlaki wskazują na powiązanie tajemniczego zaginięcia dziewczynki ze sprawą sprzed laty - samobójstwem oficera wywiadu, dawnego przełożonego Załuskiej. 

Katarzyna Bonda po raz kolejny zaskakuje czytelników. Z pewnością z rozrzewnieniem będziemy wyczekiwać kolejnej serii spod pióra autorki, niemniej, jeśli ktoś z Was nie czytał serii Cztery żywioły, wakacje to idealny moment, by nadrobić zaległości. 


Cudowny chłopak to książka, o której jeszcze kilka miesięcy temu było naprawdę głośno. August to fantastyczny dziesięciolatek - błyskotliwy, inteligentny, pełen niesamowitego poczucia humoru. Każdego dnia otoczony ciepłem i miłością bliskich, nagle dowiaduje się, że musi stawić czoła swoim rówieśnikom, rozpoczynając naukę w szkole. Chłopiec nie pała entuzjazmem. Z powodu mutacji genu jego twarz przed laty uległa deformacji, a to oznacza, że będzie odstawał od grupy. Wyśmiewany i wyszydzany przez rówieśników, walczy o swoją pozycję. Czy spotka się z dobrocią i zrozumieniem? Czy kontakt z osobami w podobnym wieku będzie dla niego szkołą życia? Sprawdźcie sami.

Historia o losach chłopca, który każdego dnia walczy z przeciwnościami losu znalazła się na liście Bestsellerów New York Times. Wbrew pozorom to tytuł obowiązkowy dla osób w każdym wieku, zwłaszcza nastolatków, którzy dzięki Cudownemu Chłopakowi mogą odbyć fantastyczną lekcję empatii i zrozumienia. Gorąco polecam.


Wojciech Kurtyka to jeden z najwybitniejszych himalaistów na świecie. Partner Jerzego Kukuczki, polski taternik, a zarazem laureat nagrody Złoty Czekan w 2016 roku za całokształt górskich osiągnięć. Książka Kurtyka. Sztuka wolności to pierwsza biografia tak wybitnej postaci. Jesteście ciekawi, jak wyglądają przygotowania do wspinaczki na Broad Peak? A może chcecie poznać zasady wytyczania nowych szlaków? Jeżeli tak - to książka idealna dla Was. Dodatkowo, znajdziecie w niej zbiór obszernych informacji o “Voytku”, silnym i niezależnym wspinaczu, zafascynowanym światem gór, żądnym przygód i adrenaliny! Nie zabraknie również refleksji, dotyczących zasad panujących na ośmiotysięcznikach, a także zachowania towarzyszy podróży. 

Kurtyka często wspinał się sam, poszukiwał własnej drogi i buntował się narzuconym regułom. Himalaizm w jego wykonaniu to przede wszystkim pasja, a także zdrowy rozsądek, który wielokrotnie zatrzymywał go przed szczytem i zmuszał, do opuszczenia szlaku. Z dala od komercyjnych wypraw, blasku fleshy i codziennej relacji dla mediów sięgał po więcej, a to jedyna książka, w której zdradza swoją naturę. 


Ogromnym atutem książki Aleksandry Polak jest jej przepiękne wydanie. Każdy, kto tak jak ja, zwraca szczególną uwagę na estetykę, z pewnością sięgnie po drugi tom serii Circus Lumos, pełen tajemniczych i mrocznych intryg. Alicja, porwana przez Hadriana w końcu  ucieka, chcąc złamać klątwę spoczywającą nad braćmi. Wędruje w dalekie zakątki świata magii i czarów, a zarazem przygnębiającego i niebezpiecznego Hadesu, by przeżyć przygodę swojego życia i z poświęceniem walczyć o bliskich. Bezskutecznie poszukuje sojuszników wśród mieszkańców podziemia, a między nią a Tristanem rodzi się wyjątkowa nić porozumienia. Jak ktoś, kto miał być wrogiem może stać się tak bliski? Kim jest Perłowa Dama i jaką rolę pełni w najnowszym tomie cyklu? Aby poznać odpowiedź na te i wiele innych pytań, musicie przekonać się sami. 

Autorka podjęła się stosunkowo trudnego wyzwania, biorąc na warsztat literaturę młodzieżową. Odważnie wplata w fabułę swoich książek sentencje i zwroty, które powinny kreować kręgosłup moralny nastolatków, a także umacniać ich w swoich przekonaniach.  


Murakami powraca! Tym razem przedstawiając czytelnikom podejście do miłości i samotności z punktu widzenia mężczyzny. Najnowsza książka jest zbiorem siedmiu opowiadań, z których czytelnik wyciągnie własne wnioski. Opowiadają one losy siedmiu mężczyzn (jeden rozdział dedykowany jest jednej osobie), którzy z bagażem rozmaitych doświadczeń przeżywają samotność. Pomimo biegu zdarzeń, szarej codzienności, zderzamy się z pragnieniem, bliskością i namiętnością, kierującą umysłem mężczyzn. Pomimo upojnych nocy i porywu uczuć, musimy przejść z bohaterami książki ból i cierpienie, związane ze stratą ukochanej.  Każdy z panów jest inny! Wdowiec, kawaler, rozwodnik czy kochanek, których łączy jeden, wspólny mianownik - samotność.  Brak kobiety, muzy i ostoi w ich życiu. 

Haruki Murakami zdecydował się na zbiór opowiadań, aby każdy mógł identyfikować się z bohaterami. Niestety w dzisiejszych czasach brak zrozumienia, samotność czy poczucie pustki towarzyszą nam każdego dnia. Jak się tego ustrzec? Gdzie szukać empatii i zrozumienia? Sięgnijcie po nowość od wydawnictwa Muza, a z pewnością wyciągnięcie własne wnioski.

Oto pięć książek, które powinniście przeczytać w te wakacje. Z pewnością wniosą one wiele do Waszego życia, a każda z nich nie bez powodu reprezentuje inny gatunek literacki. Jeśli macie swoich faworytów, koniecznie podzielcie się ze mną. Jeżeli jednak chcielibyście zaproponować kolejne tytuły, śmiało piszcie w komentarzach pod tym postem. Trzymajcie się ciepło, miłego weekendu! :)

You Might Also Like

30 opinii:

  1. Na drugi i piąty tytuł również chętnie przeczytam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zamierzam przeczytać "Księgi Jakubowe". Ma taką grubość, że akurat na urlop wystarczy. ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Nową Bondę już mam. I myślę, że uda mi się przeczytać tę książkę właśnie w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. O serii Aleksandry Polak słyszałam już tak bardzo różne opinie, że w końcu nie wiem czy się za to brać... Cudownego chłopaka oglądałam w wersji filmowej i na razie wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pod Cudownym chłopakiem również się podpisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę musiała przeczytać " Cudownego Chłopaka " ^^ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat z tych książek nie chciałabym żadnej przeczytać, ale Cudowny chłopak oglądałam film :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę miała podane tytuły na uwadze. Teraz czytam "A między nami wspomnienia" G. Gargaś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Murakamiego czytałam. I nie jestem pewna, czy to książka idealna na letni dzień;) Resztę muszę nadrobić:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurtyka czeka na stosiku do przeczytania:) Myślę, że w tym tygodniu zacznę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie propozycje :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio mam wiele na głowie i brakuje mi czasu na czytanie książek, ale niebawem sie to zmieni i wtedy będę nadrabiać zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja właśnie czytam "Czerwonego pająka" i początek był troszke mozolny, ale już mnie wciągnęło i bardzo ciekawa jestem jak się skończy ta historia...

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba na żadną się nie skuszę. Wybacz.

    OdpowiedzUsuń
  15. "Cudowny chłopak" jest rewelacyjny <3 A Murakami jest dobry na wszystko, jeden z moich ulubionych autorów :)
    Ja baaardzo lubię "Lato ostatniej szansy" - Morgan Matson, świetna książka na wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Perłową Damę czytałam i autorce wyszła lepiej niż tom pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Popieram pomysł z "Cudownym chłopakiem". Świetna powieść! Niestety zupełnie nie przekonuje mnie pióro Bondy. Nie wiem o co tyle szumu z tą autorką... Dla mnie przeprawa przez jej książki to prawdziwa katorga.

    OdpowiedzUsuń
  18. ''Cudowny chłopak'' to książka, po którą na pewno sięgnę. Dużo o niej słyszałam i bardzo mnie ciekawi. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książki Bondy mam na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo widzę tu kilka tytułów które mnie już prześladują :)

    OdpowiedzUsuń
  21. "Cudowny chłopak" to rewelacyjna historia. Po resztę jednak nie sięgnę, bo to nie moje klimaty. Może kiedyś jedynie skuszę się na twórczość Bondy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Faktycznie musiałabym przeczytać, gdyż nie znam żadnej z tych książek. Ciekawa jestem, jak ja bym je odebrała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o tych książkach, ale żadnej z nich jeszcze bliżej nie poznałam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne zestawienie :) Na pewno sięgnę po Bondę. Murakami to mój ulubieniec, a ten zbiór opowiadań jest naprawdę godny uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już od dawna mam w planach "Cudownego chłopaka" 😊

    OdpowiedzUsuń
  26. Z tego zestawienia sięgnęłabym po Murakamiego, bo lubię, po "Cudownego chłopaka", bo przyjemnie przeczytać coś pozytywnego i uroczego, i po książkę pani McDoland, bo brzmi interesująco. Na pewno natomiast nie sięgnę po książkę Bondy, bo zupełnie do mnie pierwszy tom cyklu nie przemówił.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy wybór. Trzy z pięciu jeszcze przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetne propozycje, z którymi warto spędzić długie, gorące wieczory. Chwile spędzone z każdą z nich będą z całą pewnością bardzo przyjemne, więc przyłączamy się do poleceń!

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam "Czerwonego pająka" i jak najbardziej mogę polecić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie