Małe wielkie odkrycia - Steven Johnson

22:17

How we get to now, czyli Małe Wielkie Odkrycia to jedna z najnowszych propozycji wydawnictwa SQN, będąca zbiorem fascynujących wynalazków, które zmieniły świat! Dowiedz się, dzięki komu okulary poprawiają ostrość naszego wzroku, albo co łączy popularny GPS z tradycyjnym zegarem. Sięgnij po tę książkę i odkryj rzeczywistość na nowo.
 

Wstęp do książki jest fascynującym zarysem tego, co znajdziemy w jej wnętrzu. Autor posługuje się lekkim, humorystycznym językiem, dzięki czemu skłania nas do dalszej lektury. Mówi jednak, że rzeczy stworzone przed laty różniłyby się dzisiaj, a my sami jesteśmy otaczani i wspomagani przez różnorakie przedmioty. Szkło? Zimno? Dźwięk? Czystość? Czas? Światło? Oto główne rozdziały książki, a jednocześnie podstawa do rozprawiania o tym, co, skąd, po co i dlaczego. Wiecie, jak powstało szkło? Dlaczego mamy dziś szklanki, albo szyby w oknach? Wierzycie, że to zwykły przypadek, odkryty na Libijskiej pustyni 26 milionów lat temu? To jedna z wielu ciekawostek!

Autor książki, Steven Johnson, to autor dziewięciu bestsellerowych książek popularnonaukowych. Założyciel programu PBS How We Got to Now, autor publikacji na łamach The New York Times, The Wall Street Journal czy Wired. Przekonałam?

Książka fascynuje w każdym calu Odkrywa przed nami kolejne tajemnice świata i pokazuje, jak pozornie niewielkie I błahe odkrycia zmieniły świat. Całość została zamknięta w blisko 300 stronach, pięknie oprawionych i ubarwionych licznymi fotografiami.

Jeżeli mam być szczera, to propozycja idealna dla małych i dużych. Dzieciom pokaże, że mogą stać się małymi odkrywcami, doszukując się wynalazków w życiu codziennym. Młodzież zafascynuje, dorosłym umili długie, zimowe wieczory. Polecam! Oby więcej takich książek na polskim rynku.


You Might Also Like

3 opinii:

  1. Słyszałam już wiele o tej książce, ale nie potrafię się niestety przekonać. ;/


    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na pewno dowiedziałabym się wiele ciekawego. Chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy tylko usłyszałam o tej książce, wiedziałam, że to będzie coś ciekawego. Po przeczytaniu wieelu recenzji ciągle sądzę, że jest to książka idealna dla mnie. Nie wiem czemu jeszcze jej nie kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie