Nowa trylogia Eduarda Mendozy już w sprzedaży

09:00

Eduardo Mendoza to autor, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Kilka dni temu miałam przyjemność opowiedzieć Wam o książce Miasto cudów, dziś zabieram Was do arystokratycznej Katalonii przełomu lat 60. i 70. XX wieku.

Król przyjmuje to pierwszy tom nowej serii Zasady dynamiki, stworzonej przez mojego ulubionego hiszpańskiego twórcę, w której młody dziennikarz - Rufo Batalla - ma zrelacjonować ślub księcia Liwonii. Zadanie wydaje się łatwe, nie sposób mu nie sprostać. Burzliwe życie dworu i arystokracji staje się jednak niemałym wyzwaniem dla początkującego dziennikarza, a bieg zdarzeń prowadzi go nawet za ocean. 

Książka Król przyjmuje to coś więcej, niż literatura piękna. Barwne tło książki to opowieść społeczno-polityczna, rozprawiająca o największych wydarzenia historycznych minionej dekady, jak m.in. lądowanie na Księżycu, Zimna Wojna, pierwszy na śiecie przeszczep serca, wojna wietnamska czy śmierć Martina Luthera Kinga. Całość natomiast przybrała niezwykłe ramy, w których świat wokół Rufa się zmienia, czas płynie, a przemiany następują w zadziwiającym tempie, kiedy on sam pozostaje w miejscu.

Jestem pozytywnie zaskoczona tym tytułem. Choć część lektury mi się dłużyła, a hiszpańskie przygody głównego bohatera pozostawiały wiele do życzenia, to całość okazała się niezwykle barwna i wniosła naprawdę wiele do mojego życia. Cieszę się, że zdecydowałam się na lekturę książki Król przyjmuje.

You Might Also Like

9 opinii:

  1. Na pewno zyska wielu swoich zwolenników. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię wieloczęściowe książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kilka jego książek w oryginale, tę też planuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że przypadła Ci do gustu. Przyznam jednak, że to chyba nie jest propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa, ja kończę Becketta☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Autor znany, ale jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po jego książki. Nie wątpię w to, że swoją prozą wnosi wiele kolorów i emocji. Może kiedys uda mi się przeczytać coś, co wyszło spod jego pióra.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Król przyjmuje" to książka, którą warto dawkować sobie powoli, skupiając się na wszystkich, nawet najdrobniejszych elementach. Pięknie i barwnie napisana pozycja łączy wiele gatunków, dając sporo przyjemności z lektury. Polecamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym niedługo poznać twórczość autora. Jestem ciekawa czy jego książki przypadną mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie czytałam żadnej książki tego autora. Jestem bardzo ciekawa, czy jego styl przypadłby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie