Zamek w Czersku - zwiedzanie

06:57

Często pytacie, jakie miejsca w okolicach Warszawy możemy Wam polecić. Rozpoczynamy cykl artykułów o wspaniałych zakątkach, bliskich naszej stolicy. 


Pierwszym miejscem, na które warto zwrócić szczególną uwagę jest Zamek książąt mazowieckich w Czersku. Budowla, utrzymana w stylu gotyckim pochodzi z przełomu XIV i XV wieku, jednak dokładnie w tym miejscu, przez lata mieściły się grody dynastii Piastów. Według odnalezionych dokumentów, ich założycielami był Bolesław Śmiały lub Władysław Herman, a co za tym idzie, pierwsza osada może pochodzić nawet z XI wieku.


Największe zniszczenia zamek podniósł podczas Potopu Szwedzkiego, gdy wojska najeźdźcy odparte przez armię Stefana Czarnieckiego pod Warką opanowały gród. Kolejna dewastacja budowli miała miejsce w trakcie rozbiorów Polski. Dzisiejsza konstrukcja, choć pochodzi z czasów królowej Bony, która podjęła decyzję o wymianie zabudowy z drewnianej na murowaną, przetrwała w nieznacznej części.

Podczas spaceru będziecie mogli wejść na dwie wieże. Pierwsza z nich pełni dziś funkcję tarasu widokowego, druga z kolei jest odwzorowaniem ówczesnego życia dworskiego. Będziecie mogli zobaczyć rekonstrukcję pokoju sypialnianego z wykorzystaniem mebli i materiałów, pochodzących z czasów królowej Bony, a także salę tronową.




Bilet wstępu do zamku kosztuje 8 zł (bilet ulgowy 5 zł). W sezonie rowerzyści również mają prawo od odwiedzenia zamku ze zniżką. Całość jak się okazuje jest fenomenalnym miejscem dla rodzin, kiedy to dzieci mają zapewniony cały szereg atrakcji związanych z historią tego miejsca, a dorośli mogą doceniać walory przyrodnicze okolic Czerska. 

You Might Also Like

21 opinii:

  1. Zapisujemy na naszej liście do zwiedzania, w przyszlym roku mamy zamiar stworzyć wpis o zamkach 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochamy zwiedzanie wszelkich zamków i pałaców, ale akurat tam jeszcze nie dotarliśmy. Dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem zadaję sobie pytanie jak to możliwe, że nie znam tylu miejsc, o których piszesz. Cóż, może kiedyś uda mi się te zaległości nadrobić. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo z chęcią będę czytać kolejne wpisy z tego cyklu, bo sama mieszkam w okolicach, więc z przyjemnością dowiem się czegoś nowego i może sama zobaczę nowe miejsca... Nigdy nie byłam w Czersku, ale podobają mi się Twoje zdjęcia, więc chętnie obejrzę ten zamek na żywo

    OdpowiedzUsuń
  5. W Halloween organizowana jest "Noc grozy na zamku w Czersku".

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja byłam na zamku w Książu i w Malborku - są piękne! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego zamku jeszcze nie odwiedziłam :) Będę musiała go zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Byliśmy w tym roku, bo jest "po drodze" i trafiliśmy na festyn historyczny. Polecam z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak blisko Warszawy a nigdy tam nie byłam. Pora coś z tym zrobić. Zima jest czynne?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekam na kolejne edycje cyklu! Niby mieszkam pod Warszawa, a często nie mam pomysłu gdzie pojechać z dziewczyna. Przydadzą się Twoje rady i mapka najlepiej! ;) żeby zachować na dłużej

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś takiego, nigdy o nim nie słyszałam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszyscy z Warszawy i nikt tam jeszcze nie byl. Cykl zapowiada się super! Czekam na kolejne perełki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nowa seria zapowiada się super!!! Bardzo się cieszę! Zwłaszcza, ze mieszkam niedawno. Nigdy jednak nie byłam w Czersku

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy planujesz do nas wrócić powiedz lepiej. Tyle pytań, a odpowiedzi brak :(((

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie bym odwiedziła to miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się ten pokój sypialniany Bony! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Od dawna planuję się wybrać do Czerska i zawsze coś staje na mojej drodze. Może w styczniu mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny zamek z historią w tle. To łoże z czerwonym baldachimem robi wrażenie na tle surowych murów...Jeszcze nie byłam w Czerwcu, ale teraz już wiem o jego istnieniu!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam zwiedzać zamki, kryją w sobie zawsze jakoś tajemnicę...

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa przygoda spacer po takim miejscu, dla mnie są to spore przeżycia.
    Fajne łoże z baldachimem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie