Tak sobie wyobrażałam śmierć - Johanna Mo

21:15

Jesteśmy ludźmi. Nie potrafimy pogodzić się ze śmiercią. Ciągle zadajemy pytania, szukamy odpowiedzi, walczymy z niesprawiedliwością. 


Sprawdź na stronie Wydawnictwa Editio!
Nie mam dzieci. Nie potrafię wyobrazić sobie jak ogromną pustkę może wyrządzić w sercu matki strata ukochanego dziecka. Nie umiem wczuć się w rolę cierpiącej kobiety (i wierzę, że nigdy nie będę musiała), jednak jestem przekonana, że strata ta niszczy życie, nie pozwala normalnie funkcjonować, wymaga wyrozumiałości bliskich i wsparcia, które nie zawsze przychodzi. Nasza główną bohaterką jest Helena Mobacke, cierpiąca po stracie ukochanego Antona. Kobieta z dnia na dzień zostaje osamotniona, a jej życie wywraca się do góry nogami i nie sposób nad tym zapanować. Aby wrócić do normalności Helena decyduje się powrócić do pracy. Niestety jednak nie nie zajmuje stanowiska w dużej korporacji, ani nie sprzedaje produktów w sklepie. Jest śledczym, który na co dzień musi mierzyć się ze śmiercią. 

W Sztokholmie ktoś spycha ludzi pod koła wagonów metra, a pozorne samobójstwa przybierają inny wymiar. Ludzie giną, sprawy na pierwszy rzut oka kompletnie się nie łączą, a zagadkę należy rozwiązać, by nie zmazywała więcej snu z powiek mieszkańcom miasta. Czy Helena, po traumatycznych przejściach, zdoła odkryć prawdę? Jakie sekrety zostaną obnażone? Czy śmierć może stać się naszym przyjacielem? Przekonajcie się sami podczas lektury.

Tak sobie wyobrażałam śmierć to pierwsza książka Szwedki, Johanny Mo na polskim rynku wydawniczym. Kryminał z interesującą fabułą, niepowtarzalną. Od pierwszych stron wiemy, że autorka miała świetny, dokładnie opracowany pomysł na stworzenie tej książki i postanowiła skrupulatnie go realizować, a na pierwszy plan wysunęła portret psychologiczny głównej bohaterki. Lawiruje pomiędzy kolejnymi wątkami, bieg zdarzeń ukazuje przez pryzmat bólu, cierpienia i straty, a naszym nieodłącznym partnerem podróży jest śmierć. 

Książkę polecam. Tak sobie wyobrażałam śmierć to powieść wyróżniającą się na tle innych kryminałów, w których śledztwo staje się głównym motywem naszych powieści. Tutaj zbrodnia tworzy tło, do świetnego portretu, wykreowanego w książce. Musicie jednak pamiętać, że książka nie jest prosta. Autorka pokazuje dość trudna mą historię, której trzeba stawić czoła. 

You Might Also Like

4 opinii:

  1. Bardzo lubię kryminały, więc bardzo chętnie po nią sięgnę. Zaciekawiła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam bardzo zaskoczona tłem książki, ale tak wyraźnie na plus, fantastycznie się w niej odnalazłam, dostałam więcej niż się spodziewałam i to po kryminale. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba niestety nie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również przypadła do gustu. Bardzo dobrze zarysowano postać głównej bohaterki, która zrobiła na mnie świetne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie