Za zamkniętymi drzwiami - B.A. Paris

21:40


Marzymy o idealnym życiu. Zazdrościmy innym i zaglądamy ludziom przez okna. Chcemy wiedzieć, kto ma lepiej, kto gorzej, a komu można przyprawić rogi. Jednak historie, takie jak ta Za zamkniętymi drzwiami, pokazują naprawdę wiele. Ona. Niegdyś silna i niezależna, dziś stłamszona, cicha i pokorna. On. Na pierwszy rzut oka idealny mąż i partner, a gdy nikt nie widzi tyran i despota. Kim są nasi bohaterowie? Grace poświęciła wszystko, całą siebie, by zapewnić bezpieczeństwo i opiekę swojej chorej siostrze. Zdecydowała się zrezygnować z pracy, zająć mężem i domem, w którym aż roi się od wystawnych przyjęć i niezapomnianych spotkań. Kobieta troszczy się o każdy zakamarek, gotuje, pomaga i wspiera ukochanego. On z kolei jest zapracowanym prawnikiem. Sprawa goni sprawę. Jako najlepszy w swoimi fachu broni maltretowane kobiety podczas sądowych rozpraw, by uwolnić je id fizycznej i psychicznej przemocy. Czy coś złego ma prawo dziać się za zamkniętymi drzwiami? Czy zawsze najciemniej musi być pod latarnią?

Powieść rozbija się o niezwykle trudne, psychologiczne problemy. Jednym z nich jest ludzka zazdrość. Uwielbiamy dociekać, porównywać i wytykać palcami. Drugim z kolei, niezwykle ważnym tematem, jest motyw znany z filmów i kronik kryminalnych. Z pozoru idealny mąż, ojciec, przyjaciel czy kochanek, skory do pomocy, błyskotliwy, przebiegły i inteligentny ma dwie twarze. Tę, którą zna jego otoczenie i tę, z którą muszą zmierzyć się jego najbliżsi. Macie odwagę stanąć twarzą w twarz z Jackiem?
Sprawdź na stronie księgarni.
Za zamknięty drzwiami to książka, której opis skutecznie zniechęcił mnie do lektury. Miałam wrażenie, że wiem wszystko i nic nie będzie w stanie mnie zaskoczyć. Potwornie bałam się rozpocząć lekturę, bo skoro znamy cały zarys historii, wysnuwamy wiele, często błędnych wniosków. Cieszę się jednak, że przełamałam tę niechęć. Debiut Brytyjki, B. A. Paris, zrobił na mnie duże wrażenie. Książkę czyta się lekko, całość jest bardzo plastyczna, niezwykle przyjemna dla czytelnika. Wbrew pozorom przestał mnie nawet dziwić fenomen tej propozycji, bowiem zasługuje ona na uwagę.

You Might Also Like

14 opinii:

  1. Czytałam już o tej książce i bardzo mnie zainteresowała. Jest na mojej liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonała pozycja :) Dziękuję a jej przedstawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wątki psychologiczne w takich książkach są bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam na tę książkę ochotę już od dnia jej premiery. Cóż, zazdrości nie możemy się pozbyć, wyrzucić, jest częścią naszej natury.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej kuszą te wątki psychologiczne. A swoją drogą także nie lubię, gdy na okładce informacje o książce za dużo zdradzają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie przeczytałam tej książki, z tego samego powodu, dla którego Ty zwlekałaś. Rozumiem jednak, że to tylko wstęp tego, co dzieje się Za zamkniętymi drzwiami. Zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię takie książki i mam ją już na swojej liście. Mam nadzieję, że mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Posiadam tą książkę, ale jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać, ale po Twojej opinii widzę, że warto to zmienić.
    Serdecznie pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciągnie mnie do lektury od dawna, ale cały ten rozgłos trochę mnie od niej odstraszał. Jeśli jednak uważasz, że jest warta czytania - chętnie zaryzykuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W ostatnim czasie na rynku wydawniczym pojawiło się sporo książek o podobnej tematyce. Kilka z nich mam za sobą, ale ta bardzo mnie intryguje od dłuższego czasu, więc na pewno dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niezwykle mocny, silnie oddziałujący, fascynujący i porywający thriller psychologiczny. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę pamiętać, żeby nie czytać opisów:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie