Boso, ale w ostrogach - Stanisław Grzesiuk

12:31


II wojna światowa dla wielu, jak i dla mnie, jest niezwykle ważnym okresem historycznym oraz bardzo ciekawym źródłem wiedzy z psychologii, socjologii czy polityki. W zaledwie sześć lat przewinęło się wiele nazwisk, które na zawsze zostaną zapisane na kartach historii, a kolejne pokolenia będą poznawały ich biografie. Nowe wydanie książki Boso, ale w ostrogach to historia Stanisława Grzesiuka, będąca wyjątkową autobiografią człowieka, który przeszedł przez piekło obozów koncentracyjnych.

Książkę rozpoczyna historia piętnastoletniego Stasia, którego dni mijają na harcach w przedwojennej Warszawie. Wraz z upływem lat jednak czas spędzany z kolegami na podwórku, zmienia się w pierwsze miłości, rozterki i rozstania, a Czerniaków, czyli jeden z najbiedniejszych zakątków stolicy, zmusza młodych do kombinatorstwa na najwyższym poziomie. Dzięki temu jednak w bardzo szybki sposób poznacie mechanizmy zachowań i schematy, którymi kierują się główni bohaterowie książki. Na każdym etapie będą ważne również relacje z bliskimi i trudności, którym każdego dnia należy stawić czoło.

Boso, ale w ostrogach to kawał naprawdę dobrej literatury, przepełnionej świetnym humorem, sentencjami, które powinny pozostać w głowie każdego czytelnika oraz niebywałą dawką wiedzy o przedwojennej Warszawie. Książkę polecam nie tylko miłośnikom literatury, ale i każdemu, kto chciałby poznać świat Stanisława Grzesiuka w zupełnie nowym wydaniu. Tym razem zamiast życia w obozie i ciągłej walki o kolejny dzień, poznacie losy chłopca, wychowanego w skromnych warunkach przy ulicy Tatrzańskiej, który dzięki swojej pomysłowości i umiejętnościom zawsze wychodził z patowych sytuacji obronną ręka i szedł przez życie obronną ręką. 

Sprawdź na stronie Wydawnictwa
Mam szczerą nadzieję, że zdołałam zachęcić Was do poznania książki Stanisława Grzesiuka Boso, ale w ostrogach. Wierzę, że lektura przypadnie Wam do gustu, a przewrotne losy bohaterów staną się dla Was nie tylko źródłem wiedzy i obiektywizmu, ale i pozwolą wyciągnąć wnioski. Książki Grzesiuka są ponadczasowe, ale aby się o tym przekonać, musicie po nie sięgnąć. Zapraszam Was również do przeczytania recenzji książki Pięć lat kacetu. 

You Might Also Like

28 opinii:

  1. Ciekawie napisana recenzja. Lubie takie książki, zawsze wiele się z nich uczę. Takie książki też powodują, że bardziej cenię to, co posiadam. Książką na pewno zainteresowałaś. :)

    Miłego weekendu życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. Mam nadzieję, że przeczytasz tę książkę, a lektura będzie dla Ciebie równie cenna :)

      Usuń
  2. Kiedyś, bardzo dawno temu chciałam przeczytać tę książkę w pierwotnym wydaniu, ale jakoś mi się nie udało, więc teraz na pewno to nadrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) najnowsze wydanie jest uzupełnione o dotąd niepublikowane, ocenzurowane fragmenty.

      Usuń
  3. Myślę, że mam kolejną czytelniczą rzecz do nadrobienia;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio dokształcałam się w temacie getta warszawskiego, więc na razie okropnych historii wojennych mam dość...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety choć smutna, taka jest nasza historia. Choć bardzo dużo czytam i oglądam, zagadnienia związane z gettem są mi dość obce. W tej chwili skupiam się przede wszystkim na losach ludzi w obozach koncentracyjnych.

      Usuń
  5. Na studiach książka "Pięć lat kacetu" był lekturą obowiązkową. "Boso, ale w ostrogach" nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałe, że takie książki się pojawiają :) serdecznie polecam „Boso, ale w ostrogach”. Co więcej, jesienią seria zostanie uzupełniona o kolejną książkę. :)

      Usuń
  6. Zdecydowanie klasyk, który powinno się znać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa recenzja. Jednak to nie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie mnie zachecilas, lubie ksiazki, ktorych akcja jest osadzona z roznego rodzaju wydarzeniach historycznych. Poszukam przy najblizszej wizycie w polskiej ksiegarni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniała biografia wyjątkowej postaci. Książka jest naprawdę godna uwagi. :)

      Usuń
  9. Zaciekawiłam się, czytając recenzję. Muszę ją kupić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci w takim razie udanej lektury. Wierzę, że książka przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  10. Humor to najważniejsza rzecz :DDD chętnie bym ją przeczytała
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę musiała nadrobić tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. z reguły nie czytam książek historycznych ta jednak wydaje mi się bardzo ciekawa i warta uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Temat II wojny światowej jest dla mnie niezwykle intrygujący i z przyjemnością sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiele razy wciągałam tę książkę na moją listę do przeczytania, ale zawsze wygrywało z nią coś innego. Dzięki za przypominajkę. Może w końcu po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli ponadczasowe, to coś w nich jest :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To już klasyk, choć przyznam, że nie miałam go w dłoniach.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie