Panorama Racławicka

09:00


Panorama Racławicka to jeden z najpiękniejszych obrazów, które możecie zobaczyć na terenie Polski. Namalowany w latach 1893-1894 przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka obraz, przenosi widza w sam środek bitwy pod Racławicami. Wyjątkowo dopracowane zabiegi techniczne - kąt padania światła, ziemia wymieszana z gliną, sztuczna roślinność i drobne rekwizyty zacierają granicę pomiędzy powierzchnią płótna a przestrzenią przed nim. Dzieło imponuje również swoją wielkością - obraz wykonano na płótnie o łącznej wielkości 15x114 m.

Wizyta w Muzeum Sztuki we Wrocławiu była moją pierwszą konfrontacją z osławioną sławą Panoramą Racławicką. Mój Ukochany widział ją jako nastolatek, jednak po upływie lat, odebrał dzieło w zupełnie inny sposób. Niemniej, podczas oglądania obrazu naszą uwagę skupiał lektor, opisujący poszczególne fragmenty. Okazuje się, że na płótnie znajdziecie nie tylko przebieg bitwy pod Racławicami, ale poznacie wiele symboli, na które przeciętny widz nigdy nie zwróciłby uwagi.  







Koszt odwiedzenia Muzeum Sztuki, gdzie czeka na Was Panorama Racławicka, nie należy do najniższych. Za bilet normalny przyjdzie Wam zapłacić 30 zł, za bilet ulgowy z kolei 23 zł. Wejściówka upoważnia jednak do zwiedzenia Muzeum Narodowego, Muzeum Etnograficznego i Pawilonu Czterech Kopuł, na które musicie dodatkowo zarezerwować kilka godzin. Bilet upoważnia do odwiedzenia wspomnianych obiektów do końca roku.

Chcecie być na bieżąco? Zapraszam do polubienia Travel: I did it again na Facebooku.

You Might Also Like

8 opinii:

  1. Ale teraz narobiłaś mi wstydu. Mieszkam we Wrocku jakieś 12 lat... i byłam w Panoramie na wycieczce szkolnej w podstawówce, kiedy jeszcze nie mieszkałam w tym mieście.
    Faktycznie koszt jest duży, ale jeśli od razu można obejrzeć kilka innych obiektów to jestem skłonna zapłacić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam nigdy we Wrocławiu (tzn tylko przejazdem, jak jechałam do Pragi, więc jedynie widziałam go z okien :P), moja mama była i chwaliła zabytki i właśnie tą Panoramę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mielismy wejsc tam z mezem podczas ostatniego pobytu, ale zabraklo czasu. Mam nadzieje, ze nastepnym razem sie uda

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy byłam we Wrocławiu zabawilam tam niestety tylko chwilę, więc niestety panoramy nie widziałam. A jako historyk powinnam! Ale nic straconego ;)
    Ps. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam i widziałam :) Panorama robi ogromne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wrocław to moje ukochane miasto. Panorama Racławicka jest świetna, i pamiętam szczególnie tego lektora. Bardzo mi pomógł zrozumieć właśnie te detale. Też polecam. A dokładnie rok temu byłam też w majówkę na Gitarowym Rekordzie Guinessa oraz na majówkowym muzycznym festiwalu i naprawdę rewelacyjnie się bawiłam. To miasto naprawdę tętni życiem i wiele się tam dzieje, niewspominając o samym pięknie architektury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam ostatnio we Wrocławiu i Panoramę Racławicką widziałam po raz pierwszy. Absolutna konieczność na liście miejsc do zobaczenia w tym mieście. Jak za historią nie przepadam, tak ten obraz robi ogromne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Panoramę zwiedzić warto i to nawet parę razy bo za każdym razem można dostrzec coś innego ;) Mała uwaga, muzem w którym znajduje się Panorama Racławicka to oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu, a nie Muzeum Sztuki. W sumie we Wrocławiu nie ma Muzuem Sztuki jest oczywiście Muzeum Sztuki Współczesnej w Pawilonie Czterch Kopuł które także jest oddziałem Muzeum Narodowego ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie