A gdyby tak zgubić się we Florencji?

21:33

Właśnie mija rok od naszej ostatniej wycieczki do Włoch. Florencja bardzo nas zaskoczyła i niezwykle ciepło przywitała atmosferą i smakowitymi potrawami. Gdy za oknem zima, zapraszamy Was na słoneczny spacer.


Do Florencji przyjechaliśmy pociągiem Trenitalia, który z Bolonii dotarł na miejsce w blisko 30 minut. Niesamowite! Na miejscu z kolei rozpościerał się ogromny peron, z którego wyszliśmy tą samą drogą, co pozostali pasażerowie. Było pięknej! Białe budynki, subtelne uliczki, niewielkie sklepiki. 


Spacerując główną ulicą, bez mapy i przewodnika, dotarliśmy do Katedry Santa Madonna di Fiore, czyli do jednego z najbardziej imponujących kościołów na świecie. Samo zwiedzanie budynku jest darmowe, jednak my zdecydowaliśmy się na odwiedzenie m.in. katakumb, dzwonnicy i tarasu widokowego.  



Panorama miasta jest niezwykła. Waszym oczom ukaże się horyzont czerwonych dachów, latem przełamanych zielenią. Czujnik odkrywcy przy dobrej pogodzie, wypatrzą nawet Apeniny. 



Warto również zagubić się w malowniczych uliczkach miasta. Pójść tam, gdzie zaprowadzą Was nogi beż większego ładu. Dzięki temu zobaczycie wszystko to, na co zabrakło miejsca w niejednym przewodniku. 




Italia to nie tylko stolica kawy, ale i kolebka smaków. Czekają na Was niesamowite pizze, makarony i desery. Wśród tych ostatnich nie bez powodu króluje tiramisu. 


Jeden dzień to niestety za mało, by zwiedzić całe miasto, bowiem spacerować można tam bez końca. Najważniejsze obiekty turystyczne znajdziecie tutaj, a nie ukrywam, że to tylko garstka tego, co naprawdę na Was czeka w stolicy Toskanii. 

You Might Also Like

25 opinii:

  1. Śliczne zdjęcie, aż zapragnęłam się tam znaleźć.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy tam nie byłam, ale chętnie pospacerowałabym tymi uliczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest gdzie się zagubić :) Florencja to olbrzymie, ale naprawdę piękne miasto:)

      Usuń
  3. Florencja, to jedno z moich miast marzeń, a oglądając tak piękną relację, jeszcze bardziej chce się pakować plecak i lecieć tam jak najszybciej! Góry i widok miasta, to dla mnie niczym bajka!

    Zwiedzanie bez mapy? Szaleństwo! Ale jak widać bardzo opłacalne! ;D
    Błądząc bez spiny na "muszę zobaczyć to, to i tamto" odkrywa się najwięcej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, aby udało Ci się odwiedzić Florencję ;) Bez mapy naprawdę ma swój urok :D

      Usuń
  4. Przepięknie! Jedno z najpiękniejszych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ;) choć chyba pozostanę wierna czeskiej Pradze. Ona jest moim faworytem:)

      Usuń
  5. Zdjęcia po prostu SUPER! Od niektórych nie można oderwać oczu! Pozdrawiam i będę Was mieć "w obserwacji", bo świat widziany Waszym obiektywem mnie zachwycił i chętnie będę zaglądać na blog :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się tam zdecydowanie mogę zgubić;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Włochy :) mogłabym się tam przeprowadzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie jakoś te strony aż tak nie kuszą, chociaż zdjęcia piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne widoki *.* Mi od lat marzy się wycieczka do Toskanii, zakochałam się dzięki filmowi "Pod słońcem Toskanii" i przepadłam. Może kiedyś mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie. Aż zatęskniłam za wakacjami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Magiczne miejsca. Miło byłoby zobaczyć to kiedyś na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kilka lat temu zgubiłam się w Rzymie i choć dzisiaj wspominam to z uśmiechem, wtedy nie było mi wesoło :) Chciałabym spędzić trochę czasu we Florencji.

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam. Podobało mi się. Ale nie na tyle, żeby tam znów wracać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Och, chciałabym tam pojechać! Przepiękne zdjęcia <3 Ja chcę już wakacje :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym zobaczyć te miejsca, świetne zdjęcia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się we Florencji podobało :) To pierwsze włoskie miasto, które odwiedziłam, więc zajmuje szczególne miejsce w mym sercu ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam w październiku bardzo blisko Florencji i czasu nam zabrakło żeby ją zwiedzić :) może następnym razem się uda :) pięknie pokazane

    OdpowiedzUsuń
  18. Katedrę widziałam tylko z zewnątrz, aż żałuję, że nie weszłam do środka, ale kolejka była ogromna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie