Rycerz Siedmiu Królestw - George R.R. Martin

17:44

Mam nieodparte wrażenie, że fani Gry o tron tylko wyczekują nowych smaczków, nawiązujących do kultowej serii. Czas płynie nieubłaganie, a w księgarniach nie pojawia się nawet plotka, zwiastująca premierę Wichrów Zimy. Czekając jednak na kontynuację, warto spojrzeć wstecz, bowiem wydawnictwo Zysk i S-ka przygotowało dla Was świetną propozycję, a mianowicie książkę Georga R.R.Martina Rycerz siedmiu królestw. Co Was czeka?


Publikacja pochodzi z nakładów Wydawnictwa ZYSK i S-ka i choć wielu z Was spodziewa się kontynuacji Pieśni Lodu i Ognia, bądź choć ciągłości zdarzeń, które mogą występować równolegle do przedstawionych sytuacji w Tańcu ze smokami, to Rycerz Siedmiu Królestw jest jedynie wprowadzeniem do całej historii.

Książka zawiera opowiadania, których fabuła została osadzona około stu lat przed  wydarzeniami mającymi miejsce w Grze o Tron. Głównym bohaterem powieści jest ciapowaty, ale honorowy rycerz, Dunk, zwany ser Duncanem Wysokim, który wraz ze swoim stosunkowo bystrym i inteligentnym giermkiem o imieniu Jajo, wpada w nie lada tarapaty. Każde opowiadanie dzieli pewien okres czasu, a więc czytelnik nie czuje się zagubiony w poszczególnych wątkach. Ma prawo zamknąć książkę, ukończywszy pierwszy rozdział, by spokojnie wyciągnąć z niego wnioski i z zapartym tchem śledzić kolejne przygody bohaterów. Nasi bohaterowie przeżywają typowo rycerskie perypetie, a zakończenie każdej z historii dla wielu może być ciekawym zwrotem akcji. Jesteście ciekawi, w co wplącze się Dunk? Komu będzie służył? Albo jak wyglądało Westeros, zanim serial zmodyfikował nasze wyobrażenia? Koniecznie sięgnijcie po tę propozycję. 


Sprawdź na stronie Wydawnictwa
Opowiadania zawarte w książce napisane są bardzo przyjemnym, plastycznym językiem. Sądzę, że żaden z fanów Pieśni Lodu i Ognia nie oderwie się od lektury, zanim nie zamknie książki, ale przyznam, że martwi mnie perspektywa osób, które nie potrafią zafascynować się opisami zbrojenia czy obyczajów, które królują w książce. Dla takich czytelników, Rycerz Siedmiu Królestw będzie nudną i mało ciekawą propozycją. Ja jednak przyznam, że nie zawiodłam się na tej książce i  uważam, że miłośnicy Martina powinni sięgnąć po tę propozycję. Niestety nie ma co się oszukiwać – nie znajdziecie tu idealnie uknutych intryg, nie zaznaczycie kart powieści z uśmierconymi bohaterami, ale spędzicie miły wieczór w doborowym towarzystwie. 

Jeśli więc jesteście zafascynowani piórem Georga Martina i jego fantastyczną krainą ta książka spełni Wasze oczekiwania. Najnowsza powieść to przepiękna, ilustrowana historia, która urzeknie każdego. Osobiście mogę polecić Rycerza Siedmiu Królestw obiecując, że powrócę do niej jeszcze kiedyś i opowiem Wam, czy nadal mi się podoba.

You Might Also Like

59 opinii:

  1. Fanką "Gry o tron" nie jestem, ale lubię serie. Tylko dobrze, żeby były już zakończone, bo czekanie na ciąg dalszy jest okropne. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest ;) roczne przerwy od serialu i lata świetlne od książek to naprawdę kiepski pomysł :)

      Usuń
  2. Nie czytałam „Gry o tron”, ale kiedyś chciałbym poznać choć jeden tom, żeby przekonać się czy mi spodoba się Martin ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij koniecznie od pierwszego tomu, czyli "Gra o tron". Zdecydowanie dzieje się tak najwięcej :)

      Usuń
  3. Nie znam tego autora ani jego pióra, ale chyba muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, trzymam kciuki, abyś znalazła chwilę:) jestem ciekawa Twojej opinii :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) jest wiele innych, fantastycznych książek. Nie trzeba kupić wszystkich:)

      Usuń
  5. Uwielbiam Sagę Pieśni Lodu i Ognia i nie wiem jakim cudem nie mam tej książki! Odkryłam to kilka dni temu, kompletnie zapomniałam o tej pozycji :O Czekam na premierę "Dymu i luster" Gaimana i składam zamówienie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o "Grę o Tron" to zdecydowanie jestem fanką... serialu. Książki jak do tej pory jeszcze (?) nie przeczytałam, ale prawda jest też taka, że jeśli o książki chodzi, to zdecydowanie wolę inne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam kryminały, zupełnie inne gatunki:) Gra o tron, podobnie jak Hobbit to wyjątki od reguły ;)

      Usuń
  7. serial mnie nie wciągnął, Gra o tron też niezbyt jako książka, ale może ta historia by mi się spodobała? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do serialu miałam dwa lub trzy podejścia. Finalnie mnie zaciekawił :)

      Usuń
  8. Tym razem nie moja tematyka, ale jak najbardziej coś dla mojego brata :) Podsunę mu ten tytuł pod nos.

    OdpowiedzUsuń
  9. Najpierw to całą Grę o tron chciałabym przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta propozycja jest swojego rodzaju wstępem do całej historii:) może więc wartości zacząć od niej? :)

      Usuń
  10. Nie znam i bardzo dziękuję za przybliżenie! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maj nieodparte ważenie, że w Twojej biblioteczce na pewno się sprawdzi;)

      Usuń
  11. Nie znam jeszcze książek tego autora, ale planuję to zmienić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja planuję sobie zostawić tę książkę na otarcie łez - jak zdarzy się cud i Martin wyda ostatnie tomy lub powie, że nigdy to nie nastąp ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy mamy te same obawy :D może nie będzie tak źle ;)

      Usuń
  13. Książka na pewno spodoba się mojemu synowi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Osobiście nie jestem fanką tego typu książek, filmów itd.. ale mojej kuzynce na pewno się spodoba książka, więc kupię jej ją na urodzinki - a ma niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Cieszę się, że mogłam Ci coś zasugerować :)

      Usuń
  15. Chyba sprawie sobie tą książkę, skoro na następną część Pieśni Lodu i Ognia możemy się nie doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że już niebawem pojawi się najnowsza powieść Martina. Tymczasem życzę Ci miłej lektury:)

      Usuń
  16. Modny temat, szczególnie kuszący dla fanów takiego klimatu. Niestety nie dla mnie, ale doceniam wkład pracy :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj!

    Kiedyś czytałem pierwszą część, jakoś mi nie przypadła do gustu seria. Może kiedyś spróbuję jeszcze raz. :)

    To w takim razie polecam przynajmniej część z tych zespołów co u siebie w notkach podaję. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja książkę przeczytałam po obejrzeniu serialu (który początkowo również mi się nie podobał) :) może kilka prób to jakiś kierunek? :)

      Usuń
  18. Nigdy nie obejrzałam gry o tron, więc chyba to nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam jedną książkę Martina i muszę powiedzieć, że niestety nie moje klimaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mnóstwo wspaniałych książek, nie trzeba lubić wszystkiego :) trzymaj się cieplutko:)

      Usuń
  20. Kiedyś czytałam książki autora, ale jakoś przestałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta, ilustrowana wersja naprawdę cieszy oko, co pokazywałam Wam na Instagramie:) może to pora, by wrócić? :)

      Usuń
  21. Wielką fanką "Gry" nie jestem, więc nie mam parcia na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazwyczaj nie sięgam po tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę jeszcze raz podejść do prozy tego Autora, może tym razem mnie przekona...

    OdpowiedzUsuń
  24. Do "Gry o Tron" podchodziłam kilka razy, ale jakoś nie dałam rady. Nie wciągnęła mnie ta seria. Nie wiem też, czy podobna tematyka książek to coś dla mnie. Chyba trzeba będzie się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnie niestety nie kupiły ani książki, ani serial. Jakoś z fantastyką mi nie po drodze ;)

    Pozdrawiam,
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Muszę przyznać, że pozycja bardzo mnie zaciekawiła! Koniecznie muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na razie jestem w trakcie Pieśni lodu i ognia, być może kiedyś sięgnę także po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeczytałam wszystkie dostępne książki na podstawie których powstał serial gra o tron, nie była to jednak najprzyjemniejsza lektura... może po prostu akurat nie mój klimat...pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja może zbytnią fanką nie jestem, ale mój brat uwielbia te uniwersum, więc jak już skończy Grę o tron w wersji właściwej, to podrzucę mu to :)

    OdpowiedzUsuń
  30. I really like this author's books dear thanks for sharing..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety ale serial mi sie nie podoba wiec tym bardziej ksiazka jest na nie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Twórczość autora niestety mnie nie przekonuje. Raz spróbowałam i poległam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie