Piękne samobójczynie - Lynn Weingarten

18:15

Każda z nas miała w swoim życiu przyjaciółkę. Powierniczkę trosk i uczuć, najważniejszą osobę, która potrafiła zrozumieć, wysłuchać i udzielić najlepszej rady. Przyjaciółkę, która była najważniejsza! Bez względu na bliskich, rodzinę czy przelotne związki. Była ona, bo tylko ona potrafiła dać oparcie, którego potrzebowałyśmy. Pamiętacie to ze swojego życia? Jeśli tak – poznajcie June i Delię.

Dojrzewanie jest trudne. Czas płynie nieubłaganie, a świat staje się coraz bardziej niezrozumiały. Poszukiwanie ciągle własnego „ja”, zmiana myśli i spostrzeżeń, doszukiwanie się tego, co ważne nie raz prowadziło do kłótni i sporów, ale ta dziwna, cieniutka nić, łącząca ze sobą dwie bratnie dusze pozwalała pokonać wszelkie przeciwieństwa losu. Tym razem było inaczej. Stało się coś dziwnego, obcego. Coś, czego nie da się wyjaśnić w mgnieniu oka. Delia nie żyje. Dlaczego?

Fabuła książki intryguje czytelnika. Gdy rozpoczynamy lekturę, cała historia wydaje się prosta, co więcej nie ma w niej niczego, co mogłoby doprowadzić do nieszczęścia. Poznajemy z osobna każdą z bohaterek, możemy zżyć się z nimi i obdarzyć je sympatią. Co więcej Lynn Weingarten przedstawiła świetny obraz młodzieży, dzięki któremu jesteśmy w stanie wczuć się w atmosferę tej powieści. Niestety jednak pojawił się on, Ryan, który wkradł się do świata dwóch nierozłącznych przyjaciółek. June musi znaleźć dla niego czas. Chce poświęcać mu swoją uwagę i dzielić się z nim swoimi troskami. Aby jednak utrzymać kontakt z Delią, decyduje się na wieczór we troje. Alkohol, dziwna gra i… samobójstwo. Czy Delia odebrała sobie życie? June, w imię przyjaźni, rozpoczyna śledztwo, balansując na bardzo cienkiej linie.

Thriller młodzieżowy to gatunek mało popularny na polskim runku wydawniczym. Świat jednak należy do odważnych, a co za tym idzie, koniecznie spróbujcie zmierzyć się z najnowszą powieścią Lynn Wengarten. Aby jednak w pełni odebrać tę książkę, pozwólcie autorce opowiedzieć ją tak, jak sama zaplanowała. Nie ingerujcie w treść, nie doszukujcie się dodatkowych poszlak.
Gorąco polecam Piękne samobójczynie. Książka z pewnością wielu z Was przypadnie do gustu i będzie ciekawym portretem psychologicznym współczesnej młodzieży. Jeżeli jednak macie ochotę sięgnąć po ten tytuł, zapraszam Was do udziału w konkursie. 
___

Kochani! Mam dla Was 3 egzemplarze książki Piękne Samobójczynie, aby otrzymać jeden z nich, należy napisać "Zgłaszam się" oraz odpowiedzieć, Czym jest dla Was thriller młodzieżowy. Na Wasze odpowiedzi czekam do 25.02.3018r. Odpowiedzi możecie zostawiać pod tym postem lub przesłać na adres gusiapawlowska@gmail.com. Wysyłka nagród tylko na terenie Polski. Powodzenia! :)

You Might Also Like

20 opinii:

  1. Wydaje się bardzo ciekawa. Chyba nie czytałam jeszcze ani jednej książki z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już na mnie czeka. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej książce i tematyka bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie klimaty i chciałabym przeczytać tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie thriller młodzieżowy to zupełnie nowy gatunek - to dział literatury który z przyjemnością bym odkryła. Kiedy ja byłam nastolatką, nie było takiego wyboru jak teraz...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka brzmi bardzo ciekawie, z trillerem młodzieżowym jeszcze się nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzieś mi mignęła już ta książka, chętnie bym przeczytała ��
    A czym dla mnie jest thriller młodzieżowy? Czymś nowym, jeszcze nie do końca poznanym, ale na pewno ciekawym. Czymś co intryguje i zabiera w świat, który już dawno za nami, a dzięki temu gatunkowi możemy do niego przeniknąć przeżywając perepytie bohaterów powieści.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za tym gatunkiem , a już dla młodzieży to nie rozumiem po co...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię taką tematykę w książkach :) Chyba głównie dlatego, że interesuje mnie psychologia.
    Z pewnością się skuszę.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. It's something for me dear interesting sound of this book..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłaszam się!
    Thriller młodzieżowy to według mnie książka, w której główny bohater (będący nastolatkiem) zostaje wplątany w pełną wrażeń akcję. Przy okazji, jak to w dobrym thrillerze być powinno, autor podejmuje tematy społeczne, tworzy nieidealny obraz świata i nie pozwala zasnąć z wrażeń podczas czytania.

    OdpowiedzUsuń
  12. nie chcę dziwnie zabrzmieć, ale lubię taką tematykę, więc pewnie książka by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się okładka, a teraz dodatkowo zaintrygowałaś mnie treścią. Będę miała na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  14. No dobra masz mnie - ponownie :D
    Zdecydowałam się zgłosić - czemu nie !
    Więc czym jest dla mnie thriller młodzieżowy?
    Jak sama nazwa wskazuje powinna być to książka, powodująca postawienie włosów pionowo, dostosowana dla młodszych odbiorców. Jednakże biorąc pod uwagę, iż młodzieżą jest się nawet do 25/26 roku życia ograniczenia te muszą być w ciekawy sposób przedstawione. Wedle mnie thriller dla młodzieży ma w sobie wszystko to, co thriller dla dojrzałego czytelnika. Nutkę strachu i lęku, szczyptę niewyjaśnionych zagadek, kilogramy portretów psychologicznych postaci (nastolatków, młodzieży oraz dorosłych), parędziesiąt gramów zaskoczeń oraz śladowe ilości tabu. Dodajmy do tego talent pisarza, który potrafi to wszystko ze sobą połączyć bez brutalnych, ostrych i bezwzględnych scen; dodać od siebie nieco trzymających w napięciu stron, a otrzymamy przepis na idealny thriller młodzieżowy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie thriller młodzieżowy to taki, w którym głównymi bohaterami jest głównie młodzież, wiadomo, że mają oni inne problemy od dorosłych:) Nic więcej mi do głowy nie przychodzi, a wszelkiego rodzaju thrillery uwielbiam! Widać to zwłaszcza po ilości recenzji na moim blogu:) Pozdrawiam http://apetyczneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgłaszam się :)
    Dla mnie osobiście thriller młodzieżowy to bardziej przystępna wersja thrillera zwykłego. Bo jak bardzo bym nie lubiła powieści z dreszczykiem, nutką grozy i trzymającą w napięciu zagadką, tak nijak ma się moja psychika do klasycznych powieści z w. w. gatunku. Jestem zbyt delikatna na czytanie o przemocy, krwi i walających się tu i ówdzie wnętrznościach. A nawet jak owe dzieło pisał ktoś z podobną mi niechęcią do brudnej roboty, wciąż źle trawię tematy takie jak alkoholizm, rozwiązłość seksualna i... w sumie po prostu problemy dorosłych ludzi. Mój nastoletni, acz nie do końca dojrzały umysł o niebo lepiej rozeznaje się w rozterkach związanych z przyjaźnią, pierwszą miłością czy wszelkimi innymi towarzyszącymi dorastaniu pierdołami. Także po lekkim podkręceniu klimatu do nękania, przemocy psychicznej i samobójstw zaczynam się wkręcać w akcję, jednocześnie rozumiejąc o co w niej biega. Bo nie da się knuć teorii spiskowych z kompletnym niezrozumieniem psychiki bohaterów. A jakbym się nie starała, w tej materii nastolatkowie są znacznie bardziej zrozumiali dla mojego małego móżdżka niż dorośli.
    Dlatego thriller młodzieżowy to w moim pojmowaniu świata taki fajny wynalazek, który czyni obcowanie z tajemnicami bardziej przyjemne i zrozumiałe, pozwalając mi czerpać radochę z przewidywania zakończenia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie sięgnę po tą książkę, bo temat bardzo ciekawy. A fakt, że już dawno nie należę do młodzieży wcale mi w tym nie przeszkadza:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czas ogłosić zwycięzców! Dziękuję za tak ogromne zainteresowanie i maile za zgłoszeniami, które do mnie wysyłaliście. Egzemplarze książki „Piękne samobójczynie” trafiają do: Wagabundy, DeVi102 oraz osoby o nicku Zielona Małpa. Proszę o kontakt 🖤

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie