I Ty możesz zostać poliglotą!

21:29

Gramatyka, leksyka i rozmówki, to niezbędnik każdego, kto chce rozpocząć lub wznowić swoją przygodę z językiem obcym. Książki te, pod warunkiem solidnej nauki, z pewnością przyniosą zamierzone rezultaty, dla wielu będą również podstawą do systematyczności. 


Muszę Wam powiedzieć, że nigdy nie lubiłam zwyczajnych, szkolnych podręczników. Generalnie były one kompendium wiedzy, za ich pomocą można było podsumować zarówno zasady gramatyczne, jak i zmierzyć się ze słownictwem, jednak kluczem do sukcesu był zawszę wymagający nauczyciel. Wszelkiego rodzaju repetytoria mobilizują z kolei nas samych. Dzisiaj mam dla Was moich trzech faworytów minionego miesiąca. Pierwszym z nich jest leksyka z języka angielskiego. Otwieram książkę, weryfikuję Unit 1 i niespodzianka! Autorzy postanowili rozpocząć od rozdziały Universe, pełnego kosmicznych (tj. związanych z astronomią) słówek. Przyznam jednak, że poczułam w tym momencie, że mam potworne zaległości, ale z drugiej strony… Jeśli nie oglądamy filmu Interstellar, kto na co dzień rozmawia o ciałach niebieskich? 

Książka ma bardzo fajny patent. Wstępem jest artykuł, typowy tekst, który doskonale znacie z egzaminów. Kolejna część to słownictwo. Zebrane słówka i zwroty, wylistowane wraz z tłumaczeniem. Ostatnim elementem są ćwiczenia, które zasługują na ogromne brawa. Autorzy sprytnie wyszukali podobnie brzmiące (fonetycznie) słowa, zmuszając nas do czujności i nauki.

Drugi zestaw, to niewielkich rozmiarów rozmówki oraz obrazkowy multisłowniczek, gdzie na karteczce znajduje się grafika, a na zakończeniu rozdziału zostało wypisane słownictwo. Jeśli więc lubicie taki sposób nauki, zdecydowanie powinniście sprawdzić nową propozycję Lingo. U mnie niestety ona się nie sprawdza. Potrzebuję od razu widzieć daną frazę, aby mieć pewność, że udzielam poprawnej odpowiedzi. Zakładam jednak, że w dużej mierze wynika to z mojego charakteru i niecierpliwości. Rozmówki jednak przetestuję podczas najbliższego wyjazdu. Już jutro zapraszam Was na instastory, wszystko Wam pokażę: @gusiapp.

Na deser podpowiem, że otrzymałam również książkę, o którą nigdy bym się nie posądziła, a mianowicie Superkurs języka rosyjskiego. Przez trzy lata szkoły podstawowej miałam styczność z cyrylicą i zdecydowałam się odświeżyć swoją wiedzę. Muszę Wam przyznać, że po latach jest to zdecydowanie prostsze, a sama książka do nauki rozbija się o kluczowe zagadnieniami. Pokazałabym Wam jak nieporadnie stawiam literki, ale musicie mi uwierzyć na słowo, że świetnie się przy tym bawię i dużo zapamiętuję.
 Poznaj ofertę Wydawnictwa
Wszystkie książki znajdziecie nie stronie Lingo
Wydawnictwo Lingo czasem naprawdę mnie rozpieszcza. Książki z pewnością okażą się bardzo przydatne i wierzę, że w ogromny sposób wzmocnią moje słownictwo. Największym problemem jest jednak brak czasu, z którym z pewnością wszyscy się borykamy. Przede mną latem kolejny egzamin z angielskiego, trzymajcie kciuki!

You Might Also Like

7 opinii:

  1. Ja tam uważam, że języki zawsze warto szlifować :) Takie książki bardzo są do tego przydatne. Z chęcią bym którąś przygarnęła!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie książki zawsze się przydają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna propozycja dla osób, które chcą podszkolić obce języki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już za stara jestem chyba, nic mi do głowy nie wchodzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam dobrze przemyślane książki do nauki języków obcych - wtedy samo wchodzi do głowy!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Póki co szlifuję angielski, ale chciałabym znać więcej języków.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co roku podczas wakacji obiecuję sobie, że podszlifuję angielski, ale ...
    Rosyjski też dobrze byłoby sobie przypomnieć:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie