TRAVEL: Zamek Janowiec

10:52


Zamek w Janowcu to punkt obowiązkowy podczas wizyty w Kazimierzu Dolnym. Renesansowa budowla powstała w latach 1508-1526 i choć wielokrotnie zmieniała właścicieli i ulegała zniszczeniu, dzisiaj jest siedzibą Muzeum Nadwiślańskiego, niezwykle chętnie odwiedzaną przez turystów.


Ciekawostką jest fakt, że Jerzy Lubomirski, ówczesny magnat zamku, w 1783 roku przegrał swoją posiadłość w karty, a nowym właścicielem stał się szlachcic Mikołaj Piaskowski. Znany z rozrzutnego trybu życia podkomorzy krzemieniecki nie był w stanie utrzymać nowego dobra. Sprzedał więc wszystkie cenne rzeczy, włącznie z marmurami zdobiącymi ściany i opuścił twierdzę. Od tego czasu zamek popadał w ruinę...






Spacer po ruinach zamku to niezwykła przygoda! Odwiedzając Janowiec nie spodziewaliśmy się, że posiadłość jest tak duża, a okoliczne budowle również będą zapraszały nas do swojego wnętrza. Bilety upoważniające do zwiedzenia zamku oraz pięknego dworu z Moniak kosztują 12/8 zł. Jeśli jednak planujecie wizytę z Kazimierzu Dolnym i jego okolicach, koniecznie wybierzcie się tam poza sezonem. Może liczba atrakcji i lokali, które można odwiedzić pozostawia wiele do życzenia, ale zdecydowanie warto odetchnąć i napawać się pięknem z dala od turystycznego zgiełku.


Gorąco zachęcamy Was również do przeczytania artykułu z najważniejszymi obiektami turystycznymi w Kazimierzu Dolnym, ponieważ odwiedzając te zakątki województwa lubelskiego, nie może Was tam zabraknąć: LINKJesteśmy jednak bardzo ciekawi, czy kiedykolwiek odwiedziliście Kazimierz oraz leżący po drugiej stronie Wisły Janowiec? Dla nas to niezwykle sentymentalne miejsca w Polsce.

You Might Also Like

21 opinii:

  1. Jak dotąd nie udało mi się być w Kazimierzu, ale mam nadzieję że kiedyś to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia. Też jeszcze nie byłam w Kazimierzu, ale chciałabym kiedyś zobaczyć to miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem kilka lat temu. Żal bierze człowieka, że jest to jeden z takim zabytków-ruin. W latach swojej świetności, czyli przed działalnością waćpana Mikołaja, musiało być tam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji tam się pojawić, ale od dawna o tym marzę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam w tym zamku, muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w zamku kilka lat temu, bardzo fajne miejsce na weekendowy wypad.

    OdpowiedzUsuń
  7. W Janowcu, niestety, nie byłam. Dwukrotnie odwiedziłam Kazimierz D. Pierwszy raz kilkanaście lat temu, drugi - w 2014 r. Byłam zachwycona tym urokliwym miastem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłem tam kilka razy, bo pochodzę z tamtych rejonów i zawsze wracam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miejsce:) Jeżdzę po całej Europie a tego zamku jeszcze nie widziałam. Najwyższy czas to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe miejsce, choc pewnie za czasow swietnosci prezentowalo sie piekniej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ruiny zamku w Janowcu są urokliwe. Mam wrażenie, patrząc po zdjęciach, że niewiele się tam zmieniło od mojej ostatniej wizyty (20 lat temu). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe miejsce, widzę oczami wyobraźni jak robię tam zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W tych rejonach mnie jeszcze nie było.... jeszcze:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje okolice:) Ja aktualnie mieszkam w Puławach:)

    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia robią wrażenie. Chętnie zobaczyłabym na żywo te ruiny zamku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam odwiedzać zamki, choć o tym przyznam szczerze jeszcze nie słyszałam - muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie byłam, chociaż nie mam daleko. Ale ruiny zamkowe zachęcają, aby to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  18. Byłam widziałam ;) mam niedaleko do Janowca ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie byłam, ale chcę być a tymi zdjeciami jeszcze bardziej mnie w tym przekonałaś :) Cudne zdjecia ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie