Remigiusz Mróz - CZARNA MADONNA

11:12

Długo czekaliśmy na najnowszą powieść Remigiusza Mroza, jak sądzicie? Było warto? 

Czarna Madonna, motyw enigmatyczny, jednak niezwykle popularny w sztuce. Dlaczego? Obraz, który nosi tę nazwę przedstawia wizerunek Matki Bożej z Dzieciątkiem, a w tytule najnowszej książki Remigiusza Mroza wiąże się z pewnym fatum. Każdy statek lotniczy, na którego pokładzie znajduje się dzieło znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Co takiego kryje w sobie ikona? 

"Boeing 747 irlandzkich linii lotniczych miał wylądować w Tel Awiwie o trzeciej w nocy. Nigdy nie dotarł na miejsce, a kontakt z maszyną utracono gdzieś nad Morzem Śródziemnym. Na pokładzie znajdowało się 520 osób, w tym narzeczona Filipa, która miała odbyć pielgrzymkę do Bazyliki Grobu Świętego". Co się stało z boeingiem? Dlaczego samolot zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach? Czy został porwany? Co wspólnego z całą sprawą ma wizerunek Czarnej Madonny?

Jestem przekonana, że podczas lektury w Waszej głowie zrodzi się naprawdę wiele pytań, a odpowiedzi wcale nie są takie jednoznaczne. Mróz nie raz będzie wodził Was za nos, sugerując kolejne poszlaki, ale i sprawi, że pełni niepokoju zaczniecie kartkować książkę. Czarna Madonna ma w sobie elementy najpopularniejszych gatunków literackich. Znajdziecie tu dobrym kryminał, jak i mrożący krew w żyłach horror i jedno jest pewne, musicie sięgnąć po tę książkę. Wbrew pozorom fabuła także nie jest oczywista. Nie chcę zdradzać poruszanych wątków, jednak dla wielu to cenna informacja - Mróz nawiązuje m.in. do Apokalipsy św. Jana, ale historii kościoła, opętań i egzorcyzmów. Opis książki na to nie wskazuje, jednak uważam to za cenną informację - gdybym wiedziała o tym wcześniej, z pewnością Czarna Madonna nie pojawiłaby się na mojej półce. 

Sprawdź na stronie Wydawnictwa
Najnowsza powieść Mroza jest jednak inna, niż wszystko, co pokazywał nam do tej pory. Z pewnością miłośnicy kryminałów autora poczują się bardzo zaskoczeni jego nową odsłoną, ale nie powinni być zawiedzeni. Remigiusz Mróz testuje swoich fanów. Wypuszczanie książki, której pewnie nie powstydziłby się król horrorów, Stephen King, daje wiele do myślenia i kto wie? Może po zakończeniu serii z Joanną Chyłką, na polskim rynku pojawią się powieści grozy? Sprawdźcie koniecznie.

You Might Also Like

25 opinii:

  1. Na razie mam za sobą "Behawiorystę" i w sumie reszta twórczości Mroza mnie nie interesuje, ale może kiedyś zmienię zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoich ulubionych pisarzy :) z pewnością należy podejść do lektury, gry jest aie w 100% przekonanym. Moim zdaniem przygodę z Mrozem powinnaś dawkować przygodami z Joanną Chyłką.

      Usuń
  2. Na razie mam za sobą "Behawiorystę" i w sumie reszta twórczości Mroza mnie nie interesuje, ale może kiedyś zmienię zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie przeczytałam jedynie "Behawiorystę". Ale ponieważ czytałam o "Czarnej Madonnie" różne opinie, postanowiłam jednak jako drugą wybrać inną książkę "Kasację". Zobaczymy co z tego wyniknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasacja na pewno przypadnie Ci do gustu. Czarna Madonna jest specyficznym tytułem, nie ma co się oszukiwać. A, że fani znanego Mroza będą zionęli nienawiścią do tej książki, a zaledwie garstka czytelników da jej szansę. :)

      Usuń
  4. Mam wrażenie, że jeszcze żadna książka Mroza nie wzbudziła tylu emocji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jest kontrowersyjna, jak mało która pozycja na polskimi rynku wydawniczym.

      Usuń
  5. Nigdy nie czytałam nic tego autora, ale muszę to nadrobić, bo wydaje mi się, zm jego książki to coś idealnie dopasowanego do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie przygodę polecam rozpocząć od serii z Joanną Chyłką :)

      Usuń
  6. Mój tata czyta książki Mroza i podobają mu się, ale mnie jakoś do nich nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie ma sensu na siłę wchodzić w dany gatunek czy pióro autora ;)

      Usuń
  7. Mój książkowy faworyt na tę jesień. Czekam na paczkę z empiku ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze nic Mroza, ale mam jego najnowszą ksiażkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jednak nie jestem przekonana do tej książki. Myślę, że zostanę wierną kryminałom tego autora ☺

    OdpowiedzUsuń
  10. To była ciężką książka. Jak już człowiek się przestawi, że nie będzie tu zabawnej konfrontacji Chyłki z Zordonem, można ją szybko pochłonąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, mi lektura zajęła zaledwie jeden wieczór :) książka wciąga, gdy tylko cała fabuła rozwinie się na dobre.

      Usuń
  11. Mi książka bardzo przypadła do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę. Cieszy mnie to, bowiem zdania są naprawdę podzielone :)

      Usuń
  12. Mróz zupełnie mnie nie przekonuje w książkach kryminalnych, i obawiam się, że odsłona paranormalno-religijno-horrorystyczna również na mnie nie podziała.

    Pozdrawiam,
    Ania z https://ksiazkowe-podroze-w-chmurach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobny problem z książkami Kasi Bondy :) nie potrafię się do nich przekonać.

      Usuń
  13. Mróz jest świetny, lubię jego książki

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie rozczarował koniec. Lubię Mroza i jego twórczość jednak faktem jest że chyba czasem przesyt zamienia się w lekkie znudzenie. Dla mnie fenomenem jest seria W kręgach władzy i z niecierpliwością czekam na drugi tom.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie