Jakoś to będzie - Szczęście po polsku

19:22

Było Hygge, jest Szczęście po Polsku. Kto czytał, ten wie czego się spodziewać. Kto książki nie zna, ten ma szansę wzbogacić swoją wiedzę. 

Zawsze wydawało mi się, że Polacy należą do narodu wiecznie narzekającego i niezadowolonego. W ich życiu góruje filozofia „Jakoś to będzie”, niczym nie przejmując się realizują kolejne działania, starają się nie planować, żyją chwilą i ignorują troski. Czasem mam wrażenie, że ironiczne poczucie humoru to nasz mechanizm obronny, a wykorzystujemy go kompletnie nie zdając sobie z tego sprawy. To tyle z moich wywodów, o czym jest książka, którą dzisiaj chciałabym Wam pokazać?

Jakoś to będzie, czyli szczęście po polsku to niewielkich rozmiarów książeczka, podzielona na trzy części. Mamy w niej zbiór felietonów, mniej lub bardziej odkrywczych, o tym, co nas dotyka, o tym, co mówi jacy jesteśmy i o tym, że wbrew pozorom mamy ciekawą mentalność. Autorzy, bowiem książka jest pracą zbiorową, w bardzo lekki, plastyczny sposób opowiedzieli najważniejsze zagadnienia związane z bycia Polakiem. Mówią o tym, jak wygląda nasza gościnność, o powitaniach chlebem i pobożnych życzeniach. Opisują ludowe stroje i zwyczaje, a jednym z obszerniejszych rozdziałów jest zapis dotyczący tradycyjnej, polskiej wigilii. Autorzy niejednokrotnie nawiązują też do mitów i legend – a przecież „Licho nie śpi, bo psoci”. W książce znajdziecie również miejsca, które musicie, choć raz odwiedzić w swoim życiu – Poznań, Białystok, Zabrze i wiele innych.

Sprawdź na stronie Księgarni
Książka nie jest odkrywcza dla tych, którzy interesują się polskością, rozumianą na rozmaity sposób. Ja znalazłam w niej kilka ciekawostek, odkryłam m.in. polskie wynalazki, które są autorstwem naszych rodzimych twórców. W Jakoś to będzie znajdziecie też mnóstwo współczesnych ciekawostek – kilka słów o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka czy łódzkim Festiwalu Światła. Polecam – by wzbogacić swoją wiedzę i zaspokoić ciekawość. Jedyną wadą, jaka dla mnie jest ogromną bolączką to obszerność informacji. Oczekiwałam, że w tej niewielkiej książeczce zostanę zaskoczoną wiedzą, która nie jest dostępna wszędzie i każdemu. Niemniej jednak, mamy tu polski internet w wyjątkowo skompresowanej wersji. Miłej lektury! 

You Might Also Like

11 opinii:

  1. Fantastyczne! Dziękuję za recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię takich książek, to propozycja zdecydowanie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Generalnie nie jestem fanką książek o stylu życia, wizji tego, jak wyglądamy tak globalnie. Ten tytuł mimo wszystko mnie zaciekawił. Zastanawiam się, co mnie by zaskoczyło poza wspomnianymi wynalazkami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna recenzja :) Książka zapowiada się bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skusiłam się na to pierwsze "Hygge" które wyszło jako pierwsze bo od kilku dobrych lat mieszkam w Danii i chciałam zobaczyć jak bardzo zostało tam nakłamane - bardzo ;) Filozofia "Jakoś to będzie" zdecydowanie bardziej do mnie przemawia i mimo iz nie jestem fanką tego typu pozycji to pewnie skusze się na zakup żeby mieć porównanie z resztą tego typu książek :)

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Generalnie po Hygge chyba trudno będzie zwyciężyć na polskim rynku takim książka. Wow na styl życia już minęło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm zawsze myślałam, że "Jakoś to będzie" to fajne motto, zawsze się nim kieruję. A tu jednak się okazuje, że to typowo polskie, czyli narzekające :) Fajnie się zapowiada, lubię ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie