Hobbit w nowej odsłonie już dostępny!

17:15

Hobbit to książka, z którą pierwszy raz przyszło mi się zmierzyć w podstawówce. Nie lubiłam wtedy czytać. Hobbita jednak przełknęłam, bo ktoś określił ją mianem przystępnej lektury. Jak zmieniła się moja percepcja po latach? Zapraszam do lektury. 


Tolkien stworzył powieść, która na długo zapada w sercach dużych i małych, a czytelnik z zapartym tchem może śledzić walkę dobra ze złem. Na pierwszy rzut oka mamy do czytania z książką przygodową gatunku fantasy, jednak jest w niej mnóstwo mądrości, które bez względu na wiek wniosą wiele do naszego życia. Przykładem jest fakt, że losy całego świata spoczywają na barkach tchórzliwego hobbita, wiodącego spokojne życie w Shire. Bilbo Baggins, czując poczucie odpowiedzialności, wykazuje się heroiczną odwagą, wypełniając tym samym swoje przeznaczenie. 

O losach Bilbo nie muszę Wam wiele opowiadać, wśród z Was są setki, a może tysiące osób, które oglądały filmy poświęcone serii lub czytały książki. Chciałabym zwrócić jednak Waszą uwagę na nowe, piękne wydanie Hobbita, stworzone przez wydawnictwo Zysk i S-ka. W książce znajdziecie fantastyczne ilustracje autorstwa Alana Lee, laureata Oscara, brytyjskiego grafika, który swoje malowidła wykonał z okazji setnej rocznicy urodzin Tolkiena. 

Sprawdź na stronie wydawnictwa
Gorąco polecam Wam tę książkę. Mam nadzieję, że będziecie mogli pozwolić sobie na chwilę refleksji, by porównać z tym, jak odebraliście ją przed laty. Niegdyś płaskie sceny miłości, dzisiaj okazały się dla mnie pięknymi i pełnymi wzruszeń momentami, a  chwile heroicznej walki o życie są pewnego rodzaju symbolem i motywacją. Jestem niezwykle ciekawa, czy  czytaliście w swoim życiu Hobbita i czy chcielibyście zmierzyć się z nim ponownie. Jak oceniacie film, opowiadający o losach Bilbo Bagginsa oraz co wynieśliście z jego projekcji? Koniecznie podzielicie się ze swoimi wrażeniami. 

You Might Also Like

23 opinii:

  1. Dla fanów gatunku świetny tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne wydanie, bez wątpienia zdobi półkę. \K.

    https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 3 razy czytałam, mam w domu wydanie z lat 60, mojego taty, dla mnie to bardzo cenna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo nie lubię Władców Pierścieni i Hobbita, wiec raczej się nie skuszę :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie piękne wydanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wolę "Władcę Pierścieni", ale oczywiście dobrze jest też znać początek, czyli "Hobbita". :)

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba jestem jedna osoba która tego nie czytala :P

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/03/magia-fioletu.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dla mnie, ale chętnie przejrzę wcześniejsze wpisy i sprawdzę jakie perły książkowe tu widnieją! ♥ Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z pewnością się nie zaopatrzę, bo z twórczością Tolkiena nigdy mi nie jest po drodze.

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie czytalam i nie ogladalam hobbita:P ani nic tej tematyki

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo jedna z moich ulubionych książek! Właśnie też opublikowałem wpis związany z Miastem nad Rzeką :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałam okazji przeczytać tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym niedługo zabrać się za tę serię. Sama nie wiem czemu jeszcze nie poznałam tego autora. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam kiedyś jako lekturę i całkiem miło zostałam zaskoczona :) Nowa odsłona to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też przeczytałam "Hobitta" za dzieciaka i na tym pozostanę :D Filmy "Władca Pierścieni" skutecznie mnie zniechęciły :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę koniecznie przeczytać Hobbita, nigdy mnie nie ciągnęło do tej serii, ale kiedy obejrzałam film, byłam pod ogromnym wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam, już jakiś czas temu :) Pamiętam, że przez styl autora, cała historia niesamowicie mi się dłużyła :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  18. Fanom powinno się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj, chyba ta książka nie dla mnie, ale z pewnością ktoś ze znajomych będzie zainteresowany. 😉

    OdpowiedzUsuń
  20. Wstyd się przyznać, bo to taka popularna książka... a ja jej nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hobbit pierwotnie miał być bajką dla dzieci i to mocno czuć czytając tą książkę. Jest o wiele mniej skomplikowany i banalniejszy od Władcy Pierścieni. Ale wciąż przyjemny :) Niestety, film mimo że cudownie wykonany i dopracowany, nie spełnił moich oczekiwań. Hobbit jest krótką książeczką a powstała na jego podstawie trylogia równa trylogii WP, który jest przecież ogromnym 3-tomowym dziełem!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne wydanie! Muszę w końcu przeczytać "Hobbita", może teraz będzie idealna okazja!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie