Włoski nauczyciel, czyli historia malowana ręką mistrza

13:25

Włochy pokochałam piękną i szczerą miłością. Tęsknię za nimi już wsiadając na pokład samolotu do Warszawy, poszukując kolejnych inspiracji. 


Kilka dni temu w moje ręce wpadła książka Włoski nauczyciel. Recenzja, którą dla Was przygotowałam powinna szczerze zachęcić Was do lektury. 

Recenzje książek zawsze najtrudniej zacząć. Rynek obfituje w mnóstwo wspaniałych tytułów, a wydawcy przeciągają się bajecznymi oprawami i poruszającymi historiami. Tak jest i w tym przypadku. Bear Bavinsky, to artysta malarz, który ma tylko jeden cel - wystawić swoje dzieła w najważniejszych muzeach na świecie. Sztukę rozumie bardziej niż swoich bliskich i pozwala jej zawładnąć własnym życiem. 

Książka rozciąga się w czasie. Ta wspaniała dysputa o życiu rodzinnym i sztuce trwa od 1955 roku aż do czasów współczesnych. Bear Bavinsky, krytyczny wobec swoich dzieł, klasycystyczny twórca z jednej strony wymaga atencji swojego otoczenia, z drugiej pozostaje oschły wobec rodziny. Wyjątkowo barwną postacią jest Pinch, syn Mistrza, a zarazem strażnik jego sztuki, który za wszelką cenę stara się zwrócić na siebie uwagę ojca. Jako nastolatek próbuje nawet sięgnąć po pędzel, a to rozpoczyna serię niespodziewanych zwrotów akcji.  

Jak jednak potoczy się życie osób w otoczeniu Beara? Co zrobi syn, który od lat łaknie atencji ojca? Co wydarzy się w tej historii i jak potoczą się losy głównych bohaterów, aby książka dała podłoże do refleksji wszystkim jej czytelnikom? Musicie sięgnąć po ten tytuł i przekonać się sami.

Pamiętajcie jednak, że Włoski nauczyciel to powieść. Piękna, wciągająca historia, będąca fikcją literacką, jednakże bardzo aktualna, zaskakująca i osadzona w czasach współczesnych. Czytając tę książkę obserwowałam sposób narracji, bawiłam słowem, wcielałam w bohaterów i próbowałam identyfikować się z każdym z nich. Dawno, żadna książka nie dała mi tak dużej przestrzeni. Po lekturze dowiedziałam się też, że powieść Włoski nauczyciel była inspirowana życiem Picassa. Polecam. Miłej lektury. 

You Might Also Like

15 opinii:

  1. Zapisuję tytuł, bo czuję, że to książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się okładka tej książki, chociaż sama historia chyba nie należy do moich klimatów czytelniczych... Nie jestem jakąś wielbicielką sztuki i takie powieści, w których malarstwo gra ważną rolę, jakoś mi nie podchodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się okłada a do książki zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę ją przeczytać! Podobnie do Ciebie noszę w sercu nieustającą tęsknotę za Włochami.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka nie jest pozycją, która by mnie jakoś specjalnie interesowała, choć znam osobę, która będzie zachwycona nią. W sumie to może nawet jej zrobię prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem chyba nie dla mnie, chociaż układów bardzo przyciąga uwagę! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli ta pozycja była inspiracją życia Picassa to ja się na nią piszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka jest przepiękna, ale nie jestem fanką tego typu literatury

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli gdzieś trafię na tą ksiażkę, to chętnie się z nią zapoznam głębiej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcie i przepiękna okładka,
    świetnie pasuje do treści książki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytam chętnie, wydaje mi się po opisie, że to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak Ty pięknie, obrazowo piszesz o tej książce. Myślę, że gdyby nie Twoja recenzja nie zwróciłabym na nią uwagi, a tak jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tego twórcy ani jego dzieł - ale recenzja bardzo mnie zaintrygowała i myślę, że książka mogłaby okazać się interesująca.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie