Park Arkadia w Nieborowie - ogrody, które musisz zobaczyć

19:09

Z czym kojarzy się Wam Arkadia? 
Czy mitologiczna kraina szczęścia naprawdę istnieje?


Otóż Arkadia istnieje i znajdziecie ją w Polsce. Park Romantyczny Heleny Radziwiłłowej to niezwykłe miejsce położone w województwie łódzkim, nieopodal Łowicza. Inspiracją do stworzenia tego tajemniczego ogrodu był zespół San Leucio z ogrodów Caserta w Kampanii, na północ od Neapolu i uważany za najpiękniejszy na świecie, Giardino Nimfa, znajdujący się na południe od Rzymu.

Helena Radziwiłłowa była dąma dworu Carycy II, żoną Michała Hieronima, kochanką Stanisława Augusta Poniatowskiego, a także założycielką parku Arkadia w Nieborowie. Park ten, zaprojektowany w stylu angielskim, należy do najbardziej urokliwych w Polsce. Dlaczego warto go odwiedzić? 


Sądzę, że przede wszystkim należy się Wam objaśnienie, co to jest „park romantyczny”. Otóż „park romantyczny” to pewnego rodzaju rozwiązanie krajobrazowe, obejmujące pola, lasy, łąki i zdobienia nawiązujące do starożytności i wieków średnich. Na terenie parku natknąć się można na posągi, zabudowy czy ruiny. Nikogo nie zaskakuje fragment akweduktu, rzeźba przedstawiająca postać z mitologii, japońskie zdobienia czy nigdy niedokończone budynki i pałace. Najbardziej znane parki romantyczne w Polsce to ogród w Wilanowie, Arkadia w okolicy Nieborowa czy ogród w Puławach. 



Zwiedzanie Parku Romantycznego Arkadia pozowała się wyciszyć, pooddychać świeżym powietrzem z dala od miejskiego zgiełku i korzystając z mapy odkrywać tajemnice Heleny Radziwiłłowej.  


Wiosną i jesienią zwiedzanie parku jest naprawdę magiczne. Całość została zaprojektowana tak, by każdy kolejny krok Waszego spaceru budził więcej emocji i zaciekawienia. Twórcą ogrodowej i architektonicznej idei parku był Szymon Bogumił, zwróćcie uwagę na wszelkie podcienie, wyłaniające się z oddali budynki czy rozmieszczone posągi. 


Jak podoba się Wam Arkadia? Byliście w ogrodzie Heleny Radziwiłłowej? A może planujecie tam pojechać?  Więcej zdjęć znajdziecie na www.instagram.com/gusiapp <3 

You Might Also Like

26 opinii:

  1. Byłam, widziałam, bardzo mi sie podobało. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam nigdy ogrodzie romantycznym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce. To ten park niedaleko Skierniewic? Byliście w pałacu?

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym miejscu, ale jeszcze nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękno zamknięte na zdjęciach <3 Cudnie tam jest

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooooch, faktycznie, park ten wygląda na miejsce romantyczne i z klimatem... Muszę się tam kiedyś wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale tam pięknie! Uwielbiam tego typu miejsca! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałam o tym miejscu. Ale tam pięknie! Jak będę w pobliżu Łodzi, to zawitam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po takich parkach warto spacerować, można odprężyć się i wyciszyć w pewnym stopniu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto odwiedzać Parki, bo to i natura i świeże powietrze i jest zawsze coś podziwiać ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Prezentuje się świetnie, na pewno chętnie odwiedzimy

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie miałam okazji tam być ale to miejsce prezentuje się naprawdę magicznie! :)
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. kocham takie miejsca:) mega klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne miejsce. Idealne na jesienny spacer. My o tej porze roku często spacerujemy po parkach

    OdpowiedzUsuń
  15. To chyba będzie nasz punkt weekendowej wycieczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia :)
    Z wymienionych przez Ciebie parków byłam tylko w Wilanowie.
    Zbliża się nasza piękna złota jesień, więc zaplanuję sobie i wyjazd do Arkadii. Skutecznie mnie do tego zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jejku przepiękne zdjecia! Nigdy tam nie byłam, ale bardzo mnie zachęciłaś do odwiedzin tego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo urocze i przepiękne miejsce. Może kiedyś uda mi się tam pojechać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Studiowałam konserwację zabytków i mam ogromny szacunku i podziwu dla zabytkowej architektury. Ogród zwyczajnie mnie zachwycił.. cudowne miejsce :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz spotykam się z określeniem park romantyczny... faktycznie jesienią, gdy drzewa wybuchną kaskadą barw i kolorów, musi tam być magicznie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie piękne miejsce, które muszą albo w tym roku albo następnym odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Byliśmy ostatnio, miejsce jest bardzo spokojne i klimatyczne. Poza sezonem nie ma ludzi i można spokojnie tam pomyśleć. Polecamy!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje

Ta dziewczyna naprawdę czerpie z życia pełnymi garściami i bierze jak swoje
Wywiad: Portal Warszawa i Okolice

Recenzja książki: Sodoma

Recenzja książki: Sodoma
Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie